BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 13, 2011

kawanku, cemburu buta dan membabi buta

tang pelek pelekkkk jak makin hari olah nyatok. dolok mek 2 boleh la rapat nya.. nak mek 2 sekelas, kadang2 d tugaskan oleh si Haizul Azhar untuk merepair kereta bersama2, partner aku kalau molah apa pa keja lah tek. kinek lainnn, muskil sungguh aku ..

aku cam besa la nak, tego tego kwn ku ya tek. tang nya macam jangan sik jak menjawab. heran.

wah, semangat menaaaaa la si aku tok tek belaja math. nang konsenterettt bena la udah aku tyme yaa. tiba2 kawan ku tek nunggah aku, 'zul.. ctok lok.. da hal..' . tyme ya nya dengan gerek nya , si !@#@$!@ .. aku g la nak?

"zul, korang 2 ada apa apa ka?" , tyk nya..
aku jawab la ada apa? sungguh tidak paham hamba pada awl nya.
"sik, kau dengan si !@#@!%! ada apa apa ka?" , tyk nya lagik.
aku heran lelalulalulalulalu, "ada apa pok? sik paham aku?" .
"sik zul, firasat aku jak tok k? aku rasa macam kau dengan gerek ku macam ada sesuatu bah..."
tet! xD WTF? nang terkejut aku.
"soalan apa tok wak? apa padah kau ya hahaha. pelentey babi tok benaaaa." .
"aku serius zul, kalau ada papa kita settle sitok bah." , jawab nya.
"chiah? apa padah kau tok? oi !@#!@%!@% . aku pernah ka bercakap dengan kau? aku rasa sik? iboh kan nak ada apa apa dengan kau mena sik?! eh bodo lah kau.. mok ko aku ada papa dengan nya? kau kawan aku wak, aku dah bergerek.. sik ku tuyuk gilak nak molah gia." , sedikit tinggi nada kerana hamba sudah panass..
"sik zul, aku dgr orang salu nyindey nyindey mek 2 bila kae bah.. aku sik nudoh kau la zul, tok cuma firasat aku..." , jawab kawan ku yang maha bengap.
"adeh --'. nah phone aku, ada num gek kau sik ko asa? jaoh gilak pk ko geng.. bodo gilak udah ya. ko tanya ngn dak laen, pernah sik sidak nangga aku dengan gerek kau bercakap dari 1st tyme aku masok sekolah tok? cuba ko tanyak lok gak.." , panas tapi senyum ..
"zul, aku mtk maaf... firasat aku ajak ya k.. aku bena2 mintak maaf.."
"bah." , aku chow la tek. chey, duhal dak Jijan, Ajik, Zamey, Nieal pasang telinga ..

beberapa bulan kemudian ..

cam besa, aku , ny, n Carl servis gearbox kereta.. tiba2 nya tanyak, "zul, ko tauk ka sapa sapa kawan kau suka dengan gerek aku?"
"chiah :P aku lagik?! hahha. ne ku tauk eh." , happy aku menjawab..
"oh, ok ok.. ne tauk ko tauk.."
*sunyi. berdiam sambel bekerja..

tyme tok mekrang rehat, rehat ke 2..
cam besa,  kelas mekrang antara kelas paling ats d blok. so, banyak angin, lua kelas memang port orang orang kenyang, orang orang nok penat n port untuk berehat ..
tengah aku FEELING nge-sid rokok, *psttt. boh bisin. aku salu mokok dekat tanggak.* , kawan aku nok paling bertuah, nok SYG lelalu dengan gerek nya tek megang bahu aku, aku terkejut la nak?
"zul.. ko ada rasa sik pwas hati ngn aku ka?" , tyk nya. selamber.
"mejal bena kau wak? tok mesti ko masih pk menda ya nak?! aku ingat menda tok dah setel? apa kenak mengenak aku dengan gerek kau!!"
aku berdiri, nya pun berdiri.
laen upa mek 2, macam nok mao gado. muka dah bertemu muka, mcm nok mok berkissing udah. aku undo kit, mihey upa bckp dekat2.
"sik payah tunggah nya. zul, tyme orientasi gerek ku d tikam tikam orang pake kertas, nok dudok dekat belakang dewan neda orang laen? korang Eydil jak.. bila aku tyk Eydil, nya padah ny siktauk.. bukan ku nak nudoh, kau ka nikam ny?" , tyk nya..
aku hot, mala jak aku.. "wak, pa pedah ku nak nikam gek kau? apa pedah wak? chiah. tok laen udah tok, aku ka kau nk sik pwas hati? aku ka kau??"
"sik zul, aku bukan mantak2 madah kau nok nudoh! aku tyk!" , jawabnya.
dak Zamey, Jijan, Udin  ready ready dah, sidak pk mek 2 nak ber-sparring. xD
"bah kakya? pahal mesti aku juak d tyk tyk? sik suka ku eh. mena."
Jijan nyampok, "nah limo. makan."
bodo juak si Jijan, tengah2 mek 2 berdrama sempat lagik merik limo.
"aok eh, apa kenak mengenak dengan Ayie?!" , si Jijan nyampok.
"sik Zul, tujuan awal aku ngagak ko tok tek nak mintak maaf bbena, aku bena2 mintak maaf zul..." , apu . aku terus berlembut hati.
"sikpa sikpa sikpa, tok jak la. aku nang sikda kenak mengenak dgn korang 2. tiap kali korang 2 kae kae, aku lari2. bukan apa, aku takut ko pk aku da rasa something. padahal nok sebenarnya, sikda rasa apa apa pun hahaha. dah la pok, sama2 juak nembak kelak nak. bebueh udah mulut ku bercakap."
"hahahaha. tok memang guni2!" , jawab nya,

mek 2 senyum sama senyum, bersalaman. dah setel kononnya.

si Zamey madah, "zul, kali ke 3 kalau nya masih itok, jgn d bia lagik zul. ekot stail ejam, saba kita sampe 3 kali jk.."
"aok eh mey, sik ku maok lagik kali ke 3 eh. laen jadi kalau nok ke 3 ya jadi kelak. hahahaha."
tetak2 sambel berjalan ke kelas si Denny, kelas subjek science mao start.

0 comments: